Woordgebruik in websites van doorslaggevend belang.

Gerry McGovern, werkzaam voor o.a. Microsoft en HP, heeft er een boek over geschreven: ‘Killer Web Content’. Wat is de boodschap die uw website moet uitdragen? Deze boodschap moet worden omgezet in leesbare tekst. Wanneer deze tekst niet goed is samengesteld zal de boodschap niet overkomen. Een voorbeeld uit het verleden. Vliegmaatschappijen riepen op hun site vaak ‘lage tarieven’ terwijl potentiële klanten 6.500 keer vaker zochten op ‘goedkope vluchten’ volgens McGovern. Goed ranken in zoekmachines op 'goedkope vluchten' zal dus vele malen meer opleveren dan 'lage tarieven'. De conclusie is dan ook dat het verstandig is om goed na te denken over hoe potentiële klanten zoeken naar het product dat u wilt verkopen. Op nummer 1 staan in zoekmachines op de naam van uw bedrijf is niet moeilijk. De eerste plaats bemachtigen op de naam van de producten die u verkoopt is een stuk ingewikkelder. Eén voorwaarde is in ieder geval het juiste woordgebruik in de teksten op uw website. Denk dus goed na over deze teksten en zorg dat u ze compleet hebt liefst nog vóór het moment dat de website ontworpen gaat worden...